skip to Main Content
We kunnen u veel vertellen over wat wij doen, maar dit doen we graag in een persoonlijke gesprek.

Mijn naam is Annemargreet Ridderbos.
In 2015 heb ik mijn bedrijf Ordon opgestart. Na jaren werkzaam te zijn geweest in de zorg met verstandelijk beperkte medemensen en 15 jaar in de gesloten jeugdzorg, was het tijd om iets anders te gaan doen. Dat besluit heeft me heel veel gebracht en tot op de dag van vandaag voel ik me als een vis in het water in het ondernemerslandschap.

Vanuit de gesloten jeugdzorg, waar jongeren vanaf 18 jaar een beetje in het diepe gegooid worden en al helemaal geen hulp krijgen bij hun administratie, leek het mij goed daarin te investeren. De ambulante hulpverleners weten me inmiddels te vinden en vandaaruit krijg ik aanvragen meestal binnen. Het persoonlijk contact met mijn opdrachtgevers, maakt een saaie klus zoals de administratie, bijzonder leuk. De succesbeleving als een klus gelukt is en de mensen weer meer financiële vrijheid krijgen geeft veel voldoening. Daar doen we het voor.

In 2017 heb ik een contract binnengehaald in de provincie Groningen en daar was en ben ik best trots op. Hierdoor hebben we veel zorgaanbieders als klant. Van zorghuizen, vrijgevestigde GGZ-psychologen en psychiaters tot relatief kleine zorgaanbieders met hun eigen expertise. Ook daar heb ik veel contact mee en dat wordt door hen als erg prettig ervaren. Betrokkenheid bij hun onderneming en ervoor zorgen dat het zorgbedrijf stevig neergezet wordt en zich verder door ontwikkelt zijn wel mijn uitgangspunten.

Binnen zorgland is er altijd beweging rondom inkoop, wettelijk opgelegde regels en veranderingen per gemeente, dat maakt deze klus bijzonder interessant en ik ben daar ook nog lang niet op uitgekeken.

In de afgelopen jaren ben ik niet van mijn eigen geloof afgestapt, ik wil een kleine ondernemer zijn die niet vastzit aan vaste regels en dikke facturen. Goed en persoonlijk contact met de opdrachtgevers door betrokken te zijn bij hun onderneming staat bij mij voorop!

Mijn naam is Margriet Heijkoop.
Sinds september 2020 ben ik bij Ordon in dienst.

Ik ken Annemargreet al van de lagere school maar we zijn elkaar een poos uit het oog verloren. Een aantal jaar geleden kwamen we elkaar op een reünie weer tegen en raakten we in gesprek. We bleken veel overeenkomsten te hebben wat betreft onze visie op dienstverlening. Maar tegelijk zijn we ook heel verschillend.

Wat Annemargreet saai vindt, vind ik juist boeiend en andersom en zo vullen we elkaar goed aan. Toen Annemargreet mij benaderde om haar te komen ondersteunen binnen Ordon hoefde ik daar dan ook niet lang over na te denken.

De rode draad in mijn carrière is altijd administratie geweest. Samen met mijn ouders heb ik 18 jaar een administratiekantoor gehad, daarnaast heb ik ook elders functies gehad als o.a. medewerker crediteurenadministratie en personeelsadministratie maar ook als office- manager.

Nadat we gestopt zijn met ons eigen administratiekantoor heb ik nog 5 jaar gewerkt als medewerker financiële administratie bij een bedrijf wat zowel zorgaanbieder is als welzijnswerk leverde.

Ik heb in al deze jaren veel ervaring opgedaan die mij bij Ordon goed van pas komt.

Binnen Ordon houd ik voornamelijk bezig met de administratieve zaken: denk hierbij bijvoorbeeld aan de productieverantwoording, de overzichten van declaraties, maar ook de facturatie die niet onder de Jeugdwet valt. Daarnaast verzorg ik de financiële administratie, zowel van Ordon zelf als van enkele klanten.

Als je financiële zaken goed geordend zijn dan geeft dit veel rust en ik word er blij van als ik de klant hierbij kan ondersteunen. Net als Annemargreet houd ik van korte lijntjes en goed en persoonlijk contact.

Back To Top